با داشتن ذهنیت کمبود نمیشود به فراوانی دست یافت

  برخی از آدمهای معمولی به قدری گرفتار ذهنیت کمبود هستند که در هر حال در فقر زندگی میکنند، درحالی که آدمهای بزرگ حتی در دوران رکود اقتصادی هم در فراوانی زندگی میکنند. درحقیقت در دوران رکود اقتصادی، میلیونر های بیشتری بوجود می آیند تا دوران شکوفایی اقتصادی. انسان های معمولی در زندگی مثل یویو فراز و نشیب های زیادی را تحمل میکنند.

آدمهای معمولی پیش خودشان فکر میکنند: «اوضاع بهتر خواهد شد.» سپس به خودشان می گویند: «دیدی؟ میدانستم اوضاع بهتر میشود.» اوضاع برای آنها بهتر می شود و آنها باز فکر میکنند: «روزهای بهتری هم در راه است.» سپس به جایی میرسند که ناخودآگاه به خودشان می گویند: «اوضاع خوب، همیشگی نیست. همه ی روزهای خوب بالاخره تمام میشود.» در این حال اوضاعشان رو به بدتر شدن میرود. آنها به خودشان می گویند: «اوضاع خیلی خراب است. وضعم وحشتناک شده است. دیگر بد تر از این ممکن نیست.» همینجاست که بدبختی آنها، آرام آرام رو به بهبود می رود. آنها پیش خودشان فکر میکنند: « نمیتوانم برای همیشه در این وضعیت بمانم» و اوضاعشان رو به بهبودی می رود.

 

 

کمبودی وجود ندارد. همه چیز بیش از اندازه کافی وجود دارد. به همین دلیل مقداری فراوان از آنچه نیاز دارم در دسترسم است.

 

  ذهنیت مبتنی بر فراوانی، از رکود اقتصادی و تورم تاثیری نمی پذیرد. ذهنیت مبتنی بر فراوانی همواره بر این واقعیت استوار است که اگر حتی به نظر میرسد که فراوانی ای وجود ندارد، من باید فراوانی خلق کنم. آدمهای بزرگ میدانند که هستی منابع فراوان دارد و همه را می توان با این منابع، خوشحال و راضی کرد. به همین دلیل آنها هرگز به کسی حسرت نمی خورند یا حسادت نمی ورزند. اگر نسبت به دیگرانی که از شما بیشتر دارند احساس حسادت می کنید، بدانید که ذهنیت تان بر اساس کمبود شکل گرفته است.

  به عنوان یک انسان بزرگ باید شخصیتی مبتنی بر فراوانی بسازید. این شخصیت باید در وجودتان ریشه بگیرد. اگر موقعیت اقتصادی خوب است یا بد، فرقی نمی کند، در هرحال یک انسان بزرگ اندیش ذهنیتی بر اساس فراوانی دارد. به زندگی تان ادامه بدهید. برای مشکلات چالش بر انگیز به دنبال راه حل باشید. این چالش ها بی تردید به شما فشار می آورند و اینجاست که شخصیتی که پرورش داده اید به کمکتان می آید. این شخصیت درون شماست. اگر یک پرتقال را فشار دهید، آب پرتقال از آن بیرون می آید چون آبِ پرتقال چیزی است که درون آن میوه است. حال وقتی زندگی شمارا در فشار می گذارد، چه چیزی از درونتان بیرون می تراود؟!

 

منبع: سامورایی مهربان