کسی که نظر متفاوتی با نظر شما دارد، مستحق حمله و جبهه گیری نیست.

وقتی شما کنار کسی قرار میگیرید که مشابه با شماست، به آرامش میرسید، وقتی کنار کسی قرار میگیرید که متفاوت با شماست، به تکامل میرسید. درک این جملات، از اولین گام های شما در جهت مردمی شدن و موفقیت در عصر ارتباطات است.

 

برای خیلی از مردمی که نقش ارتباط را در موفقیت خودشان در عصر حاضر نمیدانند، هر عدم توافق یک مجادله به حساب می آید. اما شما درواقع خیلی راحت میتوانید از تبدیل شدن عدم توافق ها به مجادلات جلوگیری کنید به شرطی که نکات کاربردی زیر را به کار بگیرید:

 

1 - پذیرای عدم توافق باشید:

این گفته را به یاد داشته باشید: «وقتی دو شریک همیشه با هم در توافق باشند، یکی از آن دو نفر حضورش ضروری نیست.» فرضا اگر نکاتی وجود داشته باشد که شما در نظر نگرفته بودید، باید ممنون باشید که به شما یاد آوری یا گوشزد شده است. شاید این عدم توافق فرصتی باشد برای اینکه شما بتوانید از قبل جلوی اشتباه بزرگی را بگیرید.

 

2 - به برداشت اول غریزی خود اعتماد نکنید:

اولین واکنش طبیعی در یک وضعیت نا موفق، قرار گرفتن در وضعیت دفاعی است.. مواظب باشید! آرامش خودتان را حفظ کنید و مراقب واکنش اولیه خودتان باشید. ممکن است در آن لحظه شما در بد ترین خلق و خوی خود باشید.

خیلی از ما:

نصفه می شنویم

یک چهارم می فهمیم

هیچ فکر نمی کنیم

و دو برابر واکنش نشان می دیم..

این خوب نیست.

 

3 - خشم خود را کنترل کنید:

به یاد داشته باشید که بزرگی یک مرد با چیز هایی اندازه گیری می شود که او را به خشم می آورد.

 

4 - ابتدا گوش دهید:

به رقیب خود امکان صحبت کردن بدهید. اجازه دهید حرف خودش را تمام کند. نه مقاومت کنید و نه مجادله. این کارها فقط موانع شما را افزایش می دهد. سعی کنید پل هایی از درک و تفاهم بسازید. این هنر شماست. پس پرهیز کنید از برپا کردن دیوار های جدایی و سوء تفاهم.

 

5 - به دنبال زمینه های توافق باشید:

وقتی حرف های طرف مقابل را شنیدید، اول نکاتی رو مد نظر قرار دهید که روی اونها با هم توافق دارید.